Názov je základ každej značky

Tvoríme ich od roku 2005

The Big Name Theory

The Big Name Theory

TVORÍMENÁZVY:

Ako zo Smečka vzniklo Enko

Vytvorené
20 OCT
Ako zo Smečka vzniklo Enko

V týchto dňoch sa rodí nové médium, ktoré si dalo za cieľ byť nezávislé. V piatok sme prezentovali v Prahe na konferencii "ŽIVOT NA HRANĚ " a do toho nám zavolal Tomáš Bella s bezrozpočtovým zadaním na názov nového nezávislého denníka, ktorý by mal evokovať neutrálnosť a mať nezvyčajný názov, ktorý ho odlíši od bežných médií.

Podmienkou bolo, aby sa dal ohýbať pri používaní ako napr. „čítal som v smečku“. Základ je ale odlíšiť sa a priniesť niečo nové. Fantastickou bolá náhoda našej témy na konferencii "ŽIVOT NA HRANĚ". Tie najlepšie nápady sú tie, pri ktorých vám nikto povie, "Čo vám šibe?" Lebo sú iné.

 Uff. Challenge accepted!

zdroj

Neexistuje horšie zadanie ako názov média, v období, keď už bolo ohlásené že vznikne. Predstavte si všetky tie masy SME diskutérov, ktorí dostanú novú lahôdku na komentovanie:) Nik už totiž nemá čo riešiť, lebo vlna odchodov, zmien, vyhlásení už bola a jediné, čo môžete teraz preberať, je logo, farebnosť, domény atď. A k tomu sa chce vyjadriť každý, ale naozaj každý. Tento efekt sa volá aj "hovering art directors" a je dôvodom, prečo sa výskumné agentúry nikdy nepýtajú otázky typu: "Páči sa vám tento názov? " Nikto by sa nikdy nepomenoval, lebo nové asociácie na novú značku vznikajú až s jej dlhším používaním.

TIP: Dajte si fakt do Google "hovering art directors" :)

Aj napriek týmto rizikám sme do toho išli a takto sme postupovali pri názve.

Prvé koncepty

Začínali sme od klišé ako: "ZMENA, Zmeny, Zmeno, Dalej, BoliSme, SmeSami, až sme prešli k haluz názvom: TomBell, Dasato, Dasatoro, Atlant, Independenti, Bojler, Nesalutoval, Heavy Argumetal, Meritum, Blinker, AntiOligarchoNews, Landmesser... ( dajte si do Google: August Landmesser :)

SME koncepty

Vytvorili sme množstvo pokračovaní so slovom SME. Aj SME vzniklo zo SMENA, tak sme boli zvedaví, čo sa s tým dá ešte robiť. Skúšali sme názvy so SOM, aby to bolo osobnejšie, ale už to bolo príliš generické. Medzi mnohými vzniklo napríklad aj SMElo, www.smelo.sk.

smelo

SMElo.sk Nový nezávislý denník. Bez obáv z manipulácie a tlakov.

V kampaniach by sa dalo hrať s: "Žijem SMElo" "Potrebujete poSMEliť?" atď.

  • Máte nápad ako využiť doménu SMELO.sk? Kúpte si ju a obnos z predaja pôjde na nové nezávislé médium. Doménu dostane najväčšia ponuka, ktorá nám príde do piatka 24.10.18:00. Napíšte nám do BigName.

PENTA koncepty

Potom sme sa vrhli na názvy odkazujúce na výnimočnú udalosť, keď sa redaktori postavili Pente. Chceli sme sa hrať s dátumom, mesiacom aj samostným názvom Penta :) Čo je viac ako Penta? Hexa! :)  Vznikol názov Hexan, nový nezávislý denník. Výhodou je, že neznie ako názov média, čím sa odlíši.

 hexan

  • Máte nápad ako využiť doménu HEXAN.sk? Kúpte si ju a obnos z predaja pôjde na nové nezávislé médium. Doménu dostane najväčšia ponuka, ktorá nám príde do piatka 24.10.18:00. Napíšte nám do BigName.

Fun koncepty

Išli sme ďalej. Ako vyjadriť nezávislosť inak? Ako ukázať, že nebudeme pod tlakom? Tlak je press, press je aj tlač, presso pijú novinári ... a vzniklo Nepresso. Tlač bez tlakov, redakcia závislá len na káve :) Značkám veľmi pomôže keď sa spája s niečím, čo ľudia milujú, v tomto prípade je to svet kávy. Káva patrí neodmysliteľne k čítaniu, relaxu, ale aj tvrdej práci a ponocovaniu. Vďaka tomu získame vizuálny symbol pre komunikáciu a tému infografík atď.

  • Máte nápad ako využiť doménu Nepresso.sk? Kúpte si ju a obnos z predaja pôjde na nové nezávislé médium. Doménu dostane najväčšia ponuka, ktorá nám príde do piatka 24.10.18:00. Napíšte nám do BigName.

Hĺbavé koncepty

Ako vyjadriť nezávislé fakty? Čo tak EnFacto.sk Nový nezávislý denník.

En Facto

  • Máte nápad ako využiť doménu EnFacto.sk? Kúpte si ju a obnos z predaja pôjde na nové nezávislé médium. Doménu dostane najväčšia ponuka, ktorá nám príde do piatka 24.10.18:00. Napíšte nám do BigName.

Chvíľu sme boli zaľúbení aj do Mementum. Memento znamená "pamätaj". Memento znamená "podnet". Píšeme o tom, čo je aktuálne, dávame podnety na to, aby sa o tom hovorilo a pripomíname to, na čo by sa nemalo zabudnúť.

  • Máte nápad ako využiť doménu Mementum.sk? Kúpte si ju a obnos z predaja pôjde na nové nezávislé médium. Doménu dostane najväčšia ponuka, ktorá nám príde do piatka 24.10.18:00. Napíšte nám do BigName.

Zamýšľali sme sa aj nad Argumento.sk - nezávislé argumenty. Chalanom sme poslali ešte ďalších osem názvov a popri tom sme stále rozmýšlali, ako by byť ešte viac iný a pritom jednoduchší.

Argumento

  • Máte nápad ako využiť doménu Argumento.sk? Kúpte si ju a obnos z predaja pôjde na nové nezávislé médium. Doménu dostane najväčšia ponuka, ktorá nám príde do piatka 24.10.18:00. Napíšte nám do BigName.

Čo sa najviac páčilo zakladateľom?

Vždy vychádzame z toho, že názov by mal odkazovať na názor zakladateľov, ich presvedčenie. Vtedy je najsilnejší. Dookola sme preto čítali príspevok, kde bola veta: "Dočasný blog projektu nového nezávislého denníka." Ak oni sami volajú svoju aktivitu projektom, prečo by sa naozaj nemala volať Projekt? Slovo Projekt je to, čo spĺňa časť zadania o tom, aby názov nebol bežný a najmä, nebol bežný pre médium. Médium je uzatvorené, "projekt" je otvorená aktivita, niečo čo dáva možnosť ľuďom zapojiť sa. Preto sa hovorí: "Zapojte sa do projektu..." Dáva priestor zaujímavejšej a otvorenejšej komunikácii ako: "Sme médium XY...".   To, čo začína ako denník, môže byť o pár mesiacov týždenník, o pol roka kaviareň, o rok séria eventov. Vznikol Projekt N - Nový nezávislý denník. "eN" ako "nezávislý", "nový", "neutrálny".  Enko ako super jednoduchý vizuálny symbol. "Enko" bude nezávislé "smečko".

Čo teraz? Všetko sa ešte len začína. Shooty s tímom začal makať na logu a grafike, teší na sa komentáre k fontu, farbe, dizajnu:) Všetko je vo výrobnej fáze a čoskoro už budeme riešiť s novým médiom skutočné kauzy.

To, čo sa reálne skrýva za "N" uvidíme o pár týždňov. Na Projekt N si zvykneme, nikdy by sme si ale nezvykli na neslobodu tlače.  

 

 

PS: Ak chcete o názvoch vedieť viac, prečítajte si aj ďalšie blogové príspevky a sledujte Big Name Theory na Facebooku. Obľúbený bol najmä blog o názvoch kaviarní, alebo o názvoch startupov.

Pridal/-a:
Michal BigName
Kategórie:
Naming,
Big Name Case Study